Klachtenregeling

Informatie

Ben je niet tevreden? Blijf er niet mee rond lopen, maar vertel het ons.

Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige, want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen wij er alles aan om jou/jullie en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Wij praten er graag over en proberen er dan iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen, of je geruststellen, of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.


Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht?
Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) telefonisch te bereiken op het nummer 088 – 024 51 23. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.